Η Sanofi έχει εδώ και χρόνια στραφεί στην ανάπτυξη βιοφαρμακευτικών προϊόντων, με αρκετές εξαγορές εταιρειών βιοτεχνολογίας ακόμα και μέσα στο 2021. Όπως όλα δείχνουν, η εταιρεία επεξεργάζεται και στο 2022 μια σειρά από παρόμοιες συμφωνίες, όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Sanofi, Jean-Baptiste Chasseloup de Chatillon, μιλώντας στο virtual συνέδριο «J.P. Morgan Healthcare». Όπως ανέφερε, η Sanofi θέλει να αναπτυχθεί περαιτέρω στην ανοσολογία, έχοντας εμπειρία από την επιτυχημένη παραγωγή του φαρμάκου για το έκζεμα και την ατοπική δερματίτιδα Dupixent (δουπιλουμάμπη), ένα ανασυνδυασμένο ανθρώπινο μονοκλωνικό αντίσωμα IgG4 που αναστέλλει τη σηματοδότηση μέσω της ιντερλευκίνης-4 και της ιντερλευκίνης-13.

«Αισθανόμαστε πραγματικά ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε το ισχυρότερο franchise στην ανοσολογία μεταξύ των μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών», δήλωσε ο CFO της Sanofi. Ήδη το 2021 η εταιρεία εξαγόρασε τις εταιρείες Kymab, Tidal Therapeutics, Translate Bio, Kadmon Holdings, Origimm Biotechnology και Amunix. Οι συμφωνίες διεύρυναν την παρουσία της εταιρείας στην ανοσολογία, την ανοσο-ογκολογία και στα εμβόλια. Με τη συμφωνία εξαγοράς της Kadmon, η Sanofi πήρε το πρόσφατα εγκεκριμένο φάρμακο Rezurock (belumosudil), ένα συνταγογραφούμενο φάρμακο που χρησιμοποιείται για τη θεραπεία ενηλίκων και παιδιών ηλικίας 12 ετών και άνω με χρόνια νόσο του μοσχεύματος έναντι του ξενιστή (χρόνια GVHD). Όπως αναφέρει το Fierce Pharma, από τη στιγμή που ο Paul Hudson εντάχθηκε στη Sanofi το 2019 ως Διευθύνων Σύμβουλος, ξεκίνησε μια στρατηγική “play to win”, η οποία προσπάθησε να επικεντρώσει τις προσπάθειες της εταιρείας γύρω από τα φάρμακα πρώτης γραμμής.

Μαζί με αυτή τη στρατηγική ήρθε ένα πρόγραμμα περικοπής δαπανών ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τη μείωση των δαπανών και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας στις λειτουργίες. Από τις αρχές του περασμένου έτους, η Sanofi είχε ήδη πετύχει εξοικονόμηση 1,7 δισ. ευρώ. Μιλώντας την Τρίτη, ο Chasseloup de Chatillon είπε ότι το πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους δημιουργεί το απαραίτητο “περιθώριο” για τη φαρμακοβιομηχανία για να συνάψει συμφωνίες επιχειρηματικής ανάπτυξης. Οποιαδήποτε νέα προϊόντα ανοσολογίας ή υποψήφιοι αγωγοί που θα επιλέξει η Sanofi μέσω dealmaking θα συμπληρώσουν το blockbuster της εταιρείας Dupixent, το οποίο παράγει περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως από το τρίτο τρίμηνο του 2021. Η εταιρεία εκτιμά ότι το φάρμακο έχει περιθώριο μεγάλης ανάπτυξης και μπορεί να φτάσει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ ή περισσότερο σε ετήσιες πωλήσεις.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία έδωσε επίσης έμφαση στα εμβόλια και αναμένει δεδομένα για το πρόγραμμα που εκπονεί σε συνεργασία με τη GlaxoSmithKline, όπως δήλωσε ο επικεφαλής εμβολίων Thomas Triomphe την Τρίτη στο συνέδριο της JPM. Ως γνωστόν, στις 15 Δεκεμβρίου 2021, η Sanofi και η GSK ανακοίνωσαν θετικά προκαταρκτικά αποτελέσματα μιας μελέτης που διερευνά την ασφάλεια και την ανοσολογική απόκριση με το υποψήφιο εμβόλιο τους ως ενισχυτικό, ανεξάρτητα από το πρωτογενές εμβόλιο που έλαβαν οι υποψήφιοι (εμβόλια mRNA ή αδενοϊού). Η Sanofi συνεχίζει τη συνεχιζόμενη δοκιμή φάσης 3 του εμβολίου μετά από σύσταση του Συμβουλίου Ασφάλειας και Παρακολούθησης Δεδομένων (DSMB), ενός ανεξάρτητου φορέα επίβλεψης δεδομένων. Το DSMB δεν εντόπισε ανησυχίες για την ασφάλεια και συνέστησε τη συνέχιση της δοκιμής στις αρχές του 2022 για τη συλλογή και την παροχή των απαραίτητων δεδομένων για τις ρυθμιστικές υποβολές.