Η Unilever δεν θα αυξήσει την προσφορά εξαγοράς που είχε καταθέσει για τη μονάδα υγείας των καταναλωτών της GSK πάνω από 50 δισεκατομμύρια λίρες (68 δισεκατομμύρια δολάρια), δήλωσε την Τετάρτη ο βρετανικός κολοσσός καταναλωτικών αγαθών, μόλις δύο ημέρες αφότου χαιρέτισε το franchise ως «ισχυρή στρατηγική εφαρμογή». Όπως μεταδίδει το Reuters, είναι απίθανο να προχωρήσει η συμφωνία μετά από αυτή την εξέλιξη, δεδομένου ότι η GSK έχει δηλώσει δημόσια με συμφωνία των επενδυτών της ότι η προτεινόμενη από τη Unilever τιμή των 68 δισεκατομμυρίων δολαρίων «υποτιμά θεμελιωδώς» την καταναλωτική επιχείρηση.

Η απόσυρση της Unilever αφήνει την GSK με το αρχικό της σχέδιο για spinoff μέχρι τα μέσα του 2022. Η μονάδα GSK είναι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στον κόσμο αναφορικά με την υγεία των καταναλωτών. Η επιχείρηση κατέγραψε πωλήσεις 13,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 και η GSK αναμένει ότι αυτό το ποσό θα μπορούσε να αυξηθεί 4% έως 6% ετησίως.
Για να φτάσει τα 68 δισεκατομμύρια δολάρια, η GSK είχε πιέσει τη Unilever να βελτιώσει την προσφορά της δύο φορές. Αλλά ακόμη και αυτός ο τελευταίος αριθμός αντιπροσώπευε μόνο το 10% σε σχέση με την τρέχουσα αξία της επιχείρησης.

Είναι ενδιαφέρον ότι μόλις τη Δευτέρα, η Unilever φαινόταν σχεδόν έτοιμη να επαναλάβει την προσφορά της, με μια δήλωση που εξηγούσε πώς η εξαγορά θα ήταν θετική εξέλιξη και για τις δύο πλευρές. Έκθεση του Bloomberg ανέφερε επίσης ότι η εταιρεία είχε μιλήσει με τράπεζες για πρόσθετη χρηματοδότηση. Ωστόσο, οι επενδυτές της Unilever γρήγορα συσπειρώθηκαν κατά της συμφωνίας, όπως αποδεικνύεται από την απότομη πτώση της τιμής της μετοχής κατά 10% καθώς κυκλοφόρησαν τα νέα για την προσπάθεια εξαγοράς. Τώρα που η Unilever αποχώρησε από την GSK, παραμένουν δύο καίρια ερωτήματα: Θα εξετάσει η GSK άλλη προσφορά από άλλον αγοραστή; Και θα κάνει η Unilever άλλη μια κίνηση στον κλάδο υγείας των καταναλωτών;