Επιστολή προς τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας, απέστειλε ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (ΠΦΣ), διαμαρτυρόμενος για «Αδυναμία εξόφλησης φαρμακοποιών για δαπάνες ΕΟΠΥΥ λόγω δυσλειτουργιών στην άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων από τον ΕΦΚΑ ενώ είναι ασφαλιστικά ενήμεροι».
Στην επιστολή αναφέρεται ότι «Κατά την εκκαθάριση – πληρωμή συνταγών ΕΟΠΥΥ Ιουνίου, παρουσιάστηκαν εκτεταμένα προβλήματα σχετικά με την αυτόματη άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων από την πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ, τα οποία αποδόθηκαν στην δυσλειτουργία ηλεκτρονικής διασύνδεσης της πλατφόρμας του ΕΦΚΑ με τον ΕΟΠΥΥ μέσω της εταιρείας Intrasoft, η οποία είναι υπεύθυνη για τη συγκεκριμένη διαδικασία στα πλαίσια της εκκαθάρισης των συνταγών φαρμάκου βάσει του Τακτικού Ελέγχου. Το πρόβλημα δημιούργησε καθυστερήσεις στην πληρωμή των φαρμακείων πέραν της ημερομηνίας που βάσει της συμβατικής του υποχρέωσης, όφειλε να πληρώσει ο ΕΟΠΥΥ. Πολλοί φαρμακοποιοί ταλαιπωρήθηκαν τότε, διότι τους ζητήθηκε να προσκομίσουν ασφαλιστική ενημερότητα στις κατά τόπους ΠΕΔΙ προκειμένου να μπορέσουν να πληρωθούν, ενώ οι ίδιοι αλλά και η εταιρεία INTRASOFT διαπίστωναν ότι την ίδια χρονική στιγμή που το σύστημα αδυνατούσε να αντλήσει την ενημερότητα, ήταν ασφαλιστικά ενήμεροι. Και ενώ είχαμε λάβει όλες τις διαβεβαιώσεις ότι τα προβλήματα της διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας είχαν επιλυθεί, εντούτοις κατά την επόμενη άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων για την πληρωμή συνταγών μηνός Ιουλίου, αυτά εμφανίστηκαν εκ νέου σε μεγαλύτερη έκταση, με αποτέλεσμα εκατοντάδες φαρμακοποιοί να λαμβάνουν ηλεκτρονικά μηνύματα για την προσκόμιση ασφαλιστικών ενημεροτήτων στις ΠΕΔΙ καθιστώντας την διαδικασία της πληρωμής τους μη εφαρμόσιμη».
Οι φαρμακοποιοί ζητούν την άμεση επίλυση του προβλήματος,
και την απόδοση ευθυνών σε όλους τους εμπλεκόμενους στην διαδικασία.