H Amgen Hellas εγκαινιάζει φέτος την εκστρατεία ‘Βρες το KRAS G12C’, μια πρωτοβουλία ενημέρωσης για την σημασία της έγκαιρης και στοχευμένης διάγνωσης του καρκίνου του πνεύμονα σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό κοινωνικό φορέα ‘FairLife-Φροντίδα και Πρόληψη για τον καρκίνο του πνεύμονα’.

Οι ασθενείς με Μη Μικροκυτταρικό Καρκίνο του Πνεύμονα που έχουν τη μετάλλαξη KRAS G12C έχουν πλέον την ευκαιρία για μια στοχευμένη θεραπεία που μπορεί να παρατείνει και να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής τους.  Για τον λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό η διάγνωση της μετάλλαξης να γίνεται εγκαίρως με έλεγχο συγκεκριμένων βιοδεικτών. Οι βιοδείκτες δίνουν πληροφορίες που μπορεί να βοηθήσουν τον θεράποντα ιατρό να καταλάβει τι προκαλεί την εξέλιξη και εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων. Η συλλογή πληροφοριών για τους βιοδείκτες του Μη Μικροκυτταρικού Καρκίνου του Πνεύμονα προσφέρει στον γιατρό σημαντικές πληροφορίες για τη διαχείριση των ασθενών καθώς τουλάχιστον 1 στους 2 ασθενείς με Μη Μικροκυτταρικό Καρκίνο του Πνεύμονα εμφανίζει κάποιον ενεργό βιοδείκτη. Η πιο σημαντική πληροφορία που προσφέρει ο έλεγχος είναι εάν ο βιοδείκτης που θα εμφανιστεί είναι ενεργός, εάν υπάρχει δηλαδή για τον συγκεκριμένο βιοδείκτη στοχεύουσα θεραπεία. Το KRAS είναι ένα γονίδιο, το οποίο όταν μεταλλαχθεί οδηγεί σε ογκογένεση, δηλαδή σε εξέλιξη του καρκίνου. Το γονίδιο KRAS δεν έχει μόνο μια μετάλλαξη, αλλά πολλαπλές. Για τους ασθενείς με Μη Μικροκυτταρικό Καρκίνο του Πνεύμονα στη μη πλακώδη μορφή του, η πιο συχνή μετάλλαξη που εμφανίζεται σε 1 στους 8 ασθενείς (13%) είναι η KRAS G12C.

H εκστρατεία ‘Βρες το KRAS G12C’, έχει ως βασικό της στόχο να αφυπνίσει το κοινό για την αξία της έγκαιρης διάγνωσης του καρκίνου του πνεύμονα και τον έγκαιρο έλεγχο βιοδεικτών, οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε μια στοχευμένη θεραπεία. Καθώς το ποσοστό ανίχνευσης στο αρχικό στάδιο της νόσου είναι εξαιρετικά μικρό και οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν συμπτώματα όταν ο καρκίνος του πνεύμονα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, η έγκαιρη διάγνωση και ο έλεγχος συγκεκριμένων βιοδεικτών αυξάνει τις πιθανότητες επιβίωσης αλλά και τις διαθέσιμες επιλογές αντιμετώπισης. Τα μηνύματα της καμπάνιας, φτάνουν στο κoινό με μια σειρά από ενέργειες, μεταξύ των οποίων ραδιοφωνικές αναφορές, digital banners, άρθρογραφία και Social Media posts.