Τα ενέσιμα φάρμακα απώλειας βάρους, όπως το Ozempic της Novo Nordisk και το Mounjaro της Eli Lilly, όπως είναι αναμενόμενο έφεραν τις μεγάλες αλλαγές στη φετινή λίστα την οποία δημοσίευσε το Fierce Pharma. Οι δύο παραπάνω εμφάνισαν αυξήσεις εσόδων κατά 31% και 20%, αντίστοιχα και ήταν οι μόνες εταιρείας στη λίστα των 20 καλύτερων που είχαν διψήφια αύξηση πωλήσεων πέρυσι, ενώ η Novo Nordisk έκανε και ένα σημαντικό άλμα, σημειώνοντας άνοδο πέντε θέσεων. Από την κορυφή της λίστας απουσίασαν οι εταιρείες με πωλήσεις προϊόντων Covid-19. Ειδικότερα, η κορυφαία εταιρεία το 2022, η Pfizer, έφυγε από την πρώτη θέση, καθώς τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 41% από το ρεκόρ του κλάδου των 100,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε επιτύχει το 2022 (το 2023 έπεσε στα 58,5 δισεκατομμύρια δολάρια). Η διαφορά οφειλόταν άμεσα στη μείωση των πωλήσεων του εμβολίου Covid Comirnaty και του αντιιικού Paxlovid. Η Pfizer αναμένει νέα πτώση στις πωλήσεις των προϊόντων της για την λοίμωξη Covid στα 8 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά φέτος. Αλλά προβλέπει επίσης μια μικρή αύξηση των συνολικών εσόδων μεταξύ 58,5 δισεκατομμυρίων και 61,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, χάρη στο συνολικό υγιές χαρτοφυλάκιό της, το οποίο σημείωσε αύξηση πωλήσεων 7% το 2023, εξαιρουμένων των συνεισφορών από τα προϊόντα Covid.
Την πρώτη θέση στη λίστα του 2023 κατέκτησε η Johnson & Johnson, η οποία είχε αύξηση πωλήσεων 6,5% στα 85,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Είναι μια γνώριμη θέση για την J&J, η οποία επί μια δεκαετία (2012 έως το 2021) ήταν η ηγέτιδα εταιρεία σε επίπεδο εσόδων στον φαρμακευτικό κλάδο. Δεύτερη με διαφορά είναι η Roche, η οποία πέρυσι σημείωσε πωλήσεις (67 δισ. δολαρίων). Το μεγάλο προβάδισμα της J&J είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο, λαμβάνοντας υπόψη το spinoff της φαρμακοβιομηχανίας το 2022 με τη μονάδα υγείας Kenvue, η οποία αντιπροσώπευε πωλήσεις 15,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Εάν είχε προστεθεί αυτό το ποσό στα έσοδα της J&J για το 2023, η εταιρεία θα ήταν η δεύτερη στην ιστορία του κλάδου που θα είχε ξεπεράσει τα 100 δισ. δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις.