Με αφορμή τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Καρκίνου του Νεφρού, που φέτος έχει κεντρικό μήνυμα «Πρέπει να ακούμε», η Οικογενειακή Συμμαχία Ελλάδος, κατά της νόσου V.H.L, παραχώρησε διαδικτυακή Συνέντευξη Τύπου με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του κοινού, γύρω από θέματα που αφορούν τον καρκίνο του νεφρού, ο οποίος αποτελεί και την κύρια κακοήθεια του VHL. Όπως ανέφεραν οι ομιλητές, αρχικά, το πιο σημαντικό είναι ο ασθενής να αισθάνεται ότι ακούγεται και οι επικοινωνίες με τους επαγγελματίες υγείας πρέπει να είναι συνεργατικές ώστε οι λαμβανόμενες αποφάσεις να είναι σωστές. Αυτό συνδυάζει την εμπειρία του κλινικού ιατρού στις επιλογές θεραπείας, όπως δεδομένα, κινδύνους και οφέλη με τις προσωπικές περιστάσεις, τις αξίες, πεποιθήσεις και στόχους του ασθενούς. Έπειτα, επειδή το να ακούγεται η φωνή του ασθενούς είναι πολύ σημαντικό, αν κάποιος αισθάνεται ότι δεν ακούγεται η φωνή του, είναι φρόνιμο να ζητήσει και μία δεύτερη γνώμη ώστε να έχει παραπάνω από μία πηγή πληροφόρησης και να κατανοήσει καλύτερα τη διάγνωση αλλά και τις επιλογές της θεραπείας του.
Επιπρόσθετα, η αύξηση των ανθρώπων που στρέφονται σε κοινωνικά μέσα και μηχανές αναζήτησης για συμβουλές υγείας, έκανε δύσκολη την εύρεση ορθών και αξιόπιστων πληροφοριών υγείας. Για το λόγο αυτό, πρέπει οι ασθενείς και οι φροντιστές τους πάντα να ελέγχουν τα διαπιστευτήρια του ατόμου που ακούνε. Σε αυτήν τη συντονισμένη σε παγκόσμια κλίμακα εκστρατεία ενημέρωσης, η VHL Family Alliance Greece συμμετέχει, ως affiliate της Διεθνούς Συμμαχίας για τον Καρκίνο του Νεφρού, (International Kidney Cancer Coalition, IKCC). Όπως ανέφερε ο Ψυχίατρος, πιστοποιημένος ψυχοθεραπευτής, Δρ. Γιάννης Γενάρης, για να βελτιωθεί η επικοινωνία μεταξύ γιατρού και ασθενούς, πρέπει οι θεράποντες να ενθαρρύνουν επανειλλημένα τους ασθενείς να ρωτάνε και να λύνουν τις απορίες τους, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να υπάρχει και μια ιατρική ομάδα που θα ασχολείται με τις ανάγκες του ασθενή και θα ενημερώνει και τον θεράποντα ιατρό. «Ποιος είναι άραγε ο καλύτερος τρόπος να πείσουμε έναν άνθρωπο να μας μιλήσει; … να τον πείσουμε ότι τον ακούμε ενεργητικά, με συναίσθηση, γνησιότητα και φροντίδα», τόνισε.