Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 23 Ιουνίου 2026, η ενημερωτική ημερίδα για το Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής (ΕΔΙΤ). Η εκδήλωση επιβεβαίωσε στην πράξη τον καθοριστικό ρόλο της ψηφιακής υγείας στην ανασυγκρότηση του ΕΣΥ και συγκέντρωσε ευρεία συμμετοχή εκπροσώπων της Πολιτείας, των Υγειονομικών Περιφερειών, της επιστημονικής κοινότητας και των τεχνολογικών αναδόχων. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκε η απτή, καθημερινή πρόοδος του έργου στην 3η, 4η και 7η Υγειονομική Περιφέρεια.

Εκεί, δηλαδή, που χτυπά η καρδιά της περιφέρειας, αναπτύσσονται συνολικά 121 Σταθμοί Τηλεϊατρικής Ιατρού-Ασθενούς, 12 Σταθμοί Τηλεϊατρικής Ιατρού-Συμβούλου και 1.100 Συστήματα Κατ’ Οίκον Παρακολούθησης. Με το ΕΔΙΤ μπαίνει τέλος στην ταλαιπωρία των άσκοπων και κοστοβόρων μετακινήσεων των ασθενών προς τα μεγάλα αστικά κέντρα, αποσυμφορούνται τα δημόσια νοσοκομεία μας και δίνεται νέα πνοή στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Οι υπηρεσίες τηλεσυμβουλευτικής, τηλεψυχιατρικής, τηλεπαρακολούθησης και η διαρκής τηλεκπαίδευση του υγειονομικού ροσωπικού αποτελούν τους πυλώνες μιας μεγάλης κοινωνικής συμμαχίας με σύμμαχο την τεχνολογία αιχμής. Το Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής δεν επεκτείνεται σε ολόκληρη την επικράτεια με 305 νέους Σταθμούς Ιατρού-Ασθενούς, 35 Σταθμούς Ιατρού-Συμβούλου, 3.000 Συστήματα Κατ’ Οίκον Παρακολούθησης, 5 Εκπαιδευτικά Κέντρα και 3 Κέντρα Επιχειρησιακής Λειτουργίας, οικοδομώντας ένα σύγχρονο, ανθρώπινο και ψηφιακό οικοσύστημα υγείας με μοναδικό επίκεντρο τον ίδιο τον πολίτη.

Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, το οποίο υλοποιείται με απόλυτη συνέπεια από την Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε., με τη στρατηγική χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ανάδοχο την ένωση εταιρειών NOVA – SPACE HELLAS.