Η Eli Lilly κυκλοφόρησε το φάρμακο για τον διαβήτη και το αδυνάτισμα Mounjaro στην Ινδία πρόσφατα, προλαβαίνοντας τον ανταγωνιστή της Novo Nordisk όσον αφορά την είσοδο στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου που αντιμετωπίζει ολοένα αυξανόμενα ποσοστά παχυσαρκίας και διαβήτη. Η ζήτηση για τα καινοτόμα φάρμακά για την απώλεια βάρους και της Eli Lilly και της Novo Nordisk είναι τεράστια. Το Mounjaro, μια ενέσιμη θεραπεία μία φορά την εβδομάδα εγκρίθηκε από τη ρυθμιστική αρχή φαρμάκων της Ινδίας, με κόστος 4.375 ρουπίες (50,67 δολάρια) για ένα φιαλίδιο των 5 mg και 3.500 ρουπίες (40,54 δολάρια) για ένα φιαλίδιο των 2,5 mg, τη χαμηλότερη δόση του, δήλωσε η εταιρεία στο Reuters. Σύμφωνα με τους αναλυτές το ότι το Mounjaro κυκλοφόρησε πρώτο στην αγορά της Ινδίας αποτελεί πλεονέκτημα, ωστόσο όπως επισημαίνουν η τιμή του φαίνεται υψηλή για την ινδική αγορά. Ένας ασθενής που χρειάζεται την υψηλότερη δόση θα πρέπει να ξοδεύει σχεδόν 700.000 ρουπίες (περίπου 8.100 δολάρια) ετησίως. Με δραστική ουσία την tirzepatide, το Mounjaro πωλείται επί του παρόντος στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη με την ίδια επωνυμία τόσο για διαβήτη όσο και για απώλεια βάρους, ενώ στις ΗΠΑ πωλείται ως Zepbound για την παχυσαρκία . «Η αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και του διαβήτη τύπου 2 αναδεικνύεται γρήγορα ως μια σημαντική πρόκληση για τη δημόσια υγεία στην Ινδία», δήλωσε ο Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Eli Lilly στην India, Winselow Tucker.
Τα ποσοστά παχυσαρκίας και διαβήτη στην Ινδία, μια χώρα με περισσότερους από 1,4 δισεκατομμύρια κατοίκους, αυξάνονται σταθερά. Ο αριθμός των ενηλίκων με διαβήτη αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 124 εκατομμύρια έως το 2045 από 74,2 εκατομμύρια το 2021, σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Διαβήτη.